KURZ VEDÚ:
Ing. Peter Ďubek
LektorZAČIATOK
4. októbra 2023 - 8:00
KONIEC
4. októbra 2023 - 15:00
DEESKALÁCIA KONFLIKTU V SOCIÁLNYCH SLUŽBÁCH AK BOLA VERBÁLNA KOMUNIKÁCIA NEÚČINNÁ
Rozsah: 7h
Počet účastníkov: do 20
Cena: 800,00 Eur za celú skupinu
Pre koho je kurz určený: pre pracovníkov poskytujúcich sociálne služby
Cieľ: naučiť sa predchádzať /riešiť/ zvládať situácie „nekľudu“ a bezprostredného ohrozenia seba, alebo prijímateľov SS
Z obsahu:
Úvod
- Analýza súčasného stavu, hrozby, prevencia
- Najčastejšie prípady v SR kedy boli použite telesné obmedzenia
- Prevencia pred aplikáciou telesných obmedzení
Modelová situácia
- Prispôsobená pre konkrétne zariadenie
- Vyzdvihnutie kladov
- Poukázanie na nedostatky
Právne hľadisko použitia telesného obmedzenia
- 10 zákona 448/2008 Z.z.
- Rozlišovanie aplikácie telesných a netelesných obmedzení
- Povinnosti pred, počas a po aplikácii telesných obmedzení.
Taktické hľadiská použitia telesných obmedzení
- Priestor
- Osoba
- Poloha osoby
- Situácia
Pilier: Chráň seba
- Modelová situácia, ku ktorým môže dôjsť pri obslužných činnostiach – hygiena, obliekanie, stravovanie, podávanie liekov
- Taktické hľadisko
- Právne hľadisko
- Techniky bezpečného odchodu zo situácií ohrozujúcich zdravie a bezpečnosť zamestnanca
- Úniky z držaní a chytení, hryzení,
- Obrana voči úderom a kopom
Pilier: Chráň kolegu
- Modelová situácia agresívny pacient napadol kolegu
- Spolupráca personálu v krízovej situácii
- Špeciálne úchopy primerané veku, výške, váhe a pohlaviu klienta
Pilier: Chráň klienta
- Modelová situácia hádka dvoch klientov
- Starostlivosť o klienta javiaceho známky požitia alkoholu resp. Iných omamných látok
- Deeskalácia konflitku dvoch klientov
- Ochrana klienta pri napadnutí klientom
- Bezpečný transport klienta z miesta
- Spolupráca personálu v krízovej situácii
- Praktický nácvik
Diskusia, záver
- Otvorená diskusia
- Odporúčania lektora
Deeskalácia konfliktu pomáha predchádzať alebo zmierniť negatívne dôsledky konfliktu, ako sú napríklad násilie, stres, poškodenie vzťahov a následná strata dôvery. Zároveň umožňuje obnoviť dialóg a spoluprácu medzi klientom a osobou poskytujúcou sociálne služby a nájsť riešenie, ktoré je pre všetkých uspokojivé. To si vyžaduje poznanie základných fyzických zručností, ako konať v takýchto náročných situáciách, vďaka čomu sa bude poskytovateľ i prijímateľ soc. služieb cítiť bezpečne, bez ohrozenia klientovho a svojho zdravia.
Kurz je vedený skúsenými lektormi s praxou v sociálnych službách. Kurz je interaktívny a zahŕňa teoretické vysvetlenia i praktické cvičenia, diskusie a prípadové štúdie. Kurz trvá 7 hodín. Po absolvovaní kurzu dostanete certifikát o absolvovaní.
Kurz verbálna deeskalácia konfliktu v sociálnych službách ak bola verbálna komunikácia neúčinná je ideálny pre vás, ak chcete:
- Zlepšiť svoje zručnosti komunikácie a riešenia problémov
- Zvýšiť svoju sebadôveru a sebaovládanie
- Znížiť svoj stres a vyhorenie
- Zlepšiť kvalitu svojej práce a vzťahov s klientmi