Ponuka kurzov Deeskalácie konfliktov v sociálnych službách
Všetkým osobám pracujúcim v pomáhajúcich profesiách v sociálnych službách ponúkame dvojdňový kurz deeskalácie konfliktov – zameraný práve na prostredie DDS, ZSS či ŠZ.
Stane sa vám, že vás klient:
- Hryzie štípe škriabe ?
- Búcha a chce vás udrieť ?
- Chytá vás a nechce pustiť?
- Rozhodol sa hodiť sa do cesty počas prechádzky ?
- Samopoškodzuje seba ?
Tieto konkrétne situácie – a ešte oveľa viac riešime pravidelne na našich kurzoch deeskalácia konfliktu a pomôžeme ich zvládnuť aj vám. Šetrne vzhľadom ku klientovi a bezpečne vzhľadom na vašich zamestnancov.
Rozsah kurzu je 14 hodín a jeho cieľom je naučiť sa v prvom rade predchádzať ale zároveň aj /riešiť/ zvládať situácie „nekľudu“ a bezprostredného ohrozenia seba, alebo prijímateľov sociálnej služby.
Pre koho je kurz určený: pre poskytovateľov sociálnych služieb v zmysle Zákona o sociálnych službách č. 448/2008 Z.z a v zmysle Vyhlášky č. 358/2023 Z.z.
Z obsahu kurzu:
1.deň vzdelávania: Verbálna deeskalácia konfliktu v sociálnych službách
- Klientske násilie, agresia a dôsledky pre klienta samotného.
- Reakcie osoby poskytujúcej sociálne služby na klientske násilie.
- Príčiny agresie klienta a zhodnotenie situácie.
- Verbálna komunikácia s prijímateľmi sociálnej služby.
- Význam deeskalácie konfliktu.
- Hlavné piliere deeskalácie konfliktu.
- Pilier: Prevencia.
- Pilier: Základné techniky deeskalácie.
- Pilier: Metodické spracovania dokumentácie a analýzy incidentov, krízové, rizikové a individuálne plány.
2. deň vzdelávania: Neverbálna deeskalácia konfliktu v sociálnych službách (ak verbálna deeskalácia nebola účinná)
- Čo sú to telesné obmedzenia.
- Prevencia pred aplikáciou telesných obmedzení.
- Modelové situácie (s ktorými sa účastníci najčastejšie stretávajú – obsahovo šité na mieru vzdelávacej skupiny, na základe vopred vyplneného vstupného dotazníka účastníkmi).
- Právne hľadisko použitia telesného obmedzenia a zákon č. 448/2008 Z.z. zákona o sociálnych službách.
- Rozlišovanie aplikácie telesných a netelesných obmedzení.
- Povinnosti sociálneho pracovníka pred, počas a po aplikácii telesných obmedzení (vyplývajúce zo zákona).
- Ako chrániť seba (modelové situácie, ku ktorým môže dôjsť pri obslužných činnostiach – hygiena, obliekanie, stravovanie, podávanie liekov).
- Techniky bezpečného odchodu zo situácií ohrozujúcich zdravie a bezpečnosť zamestnancov.
- Techniky z držaní a chytení, hryzení, obrana voči úderom a kopom.
- Ako chrániť kolegu ( modelové situácie – agresívny pacient napadol kolegu), spolupráca personálu v krízovej situácii, špeciálne úchopy primerané veku, výške, váhe a pohlaviu klienta.
- Ako chrániť klienta (modelové situácie hádka dvoch klientov, starostlivosť o klienta javiaceho známky požitia alkoholu resp. iných omamných látok, deeskalácia konflitku dvoch klientov, bezpečný transport klienta z miesta, praktický nácvik.
Deeskalácia konfliktu pomáha predchádzať alebo zmierniť negatívne dôsledky konfliktu, ako sú napríklad násilie, stres, poškodenie vzťahov a následná strata dôvery. Zároveň umožňuje obnoviť dialóg a spoluprácu medzi klientom a osobou poskytujúcou sociálne služby a nájsť riešenie, ktoré je pre všetkých uspokojivé. To si vyžaduje zručnosti, ako sú aktívne počúvanie, empatia, asertivita, rešpekt, kompromis a kreativita.
Ide o interaktívny kurz, zahŕňajúci teoretické vysvetlenia i praktické cvičenia, diskusie a prípadové štúdie. Po jeho absolvovaní obdrží každý účastník osvedčenie.
Kurz deeskalácia konfliktu v sociálnych službách je ideálny pre vás, ak chcete:
- zlepšiť svoje zručnosti komunikácie a riešenia problémov,
- zvýšiť svoju sebadôveru a sebaovládanie,
- znížiť svoj stres a vyhorenie,
- zlepšiť kvalitu svojej práce a vzťahov s klientmi.