Newsletter č. 15: Predstavujeme ambasádora projektu Zsolta Oltvanyiho z Mentes

Newsletter č. 15: Predstavujeme ambasádora projektu Zsolta Oltvanyiho z Mentes

Ambasádormi projektu CORD sa stali zástupcovia úspešných slovenských a maďarských spoločností, ktorých úlohou je zdieľanie svojich skúseností a príkladov dobrej praxe s využitím služieb na podporu podnikania, ale aj zo svojej podnikateľskej činnosti. Jedným z maďarských ambasádorov je aj Zsolt Oltványi, majiteľ spoločnosti Mentes.

Zsolt Oltványi je od roku 2010 majiteľom marketingovej agentúry a od roku 2013 riadi cukrárstvo Mentes, kde pôsobí ako profesionálny manažér. Dokázal si osvojiť všetky procesy budovania značky online a offline od nuly a je dlhoročným profesionálnym konzultantom vo FIVOSZ Gastro Committee. Má celú škálu praktických skúseností v oblasti budovania značky, predaja a riadenia spoločnosti a pôsobí ako odborník v odbore zdravého životného štýlu.

Jeho spoločnosť Mentes sa špecializuje na prípravu zdravých a chutných dezertov, cukroviniek, ktoré sa dajú nájsť v celom Maďarsku a ich sieť neustále rastie. Výrobky sú vhodné ako súčasť paleolitickej diéty a sú určené pre konzumentov s potravinovými alergiami. Produkty sú vyrábané z prírodných ingrediencií pod dohľadom odborníkov na výživu. Namiesto klasického repného cukru používajú erythritol, brezu či kokosové kvety. Ponúkajú tiež produkty bez laktózy, lepku a vajec. (Článok publikovaný na stránke Slovak Business Agency).

Čo považujete za najväčšiu výhodu podnikania v zahraničí?

Zahraničný obchod je ďalšou úrovňou expanzie. Nové príležitosti a ďalšie výzvy čakajú na každého, kto začne predávať svoje výrobky či služby v iných krajinách.

Ako môžu podnikatelia zvýšiť svoje šance na úspešnú expanziu do zahraničia?

Je dôležité dobre si zmapovať trh, aby sme zistili, kde a komu chceme naše tovary či služby predávať. Dobrý prieskum trhu vám môže ušetriť veľa peňazí, keďže sa vďaka nemu vyhnete zbytočným marketingovým aktivitám. Na základný prieskum navyše nepotrebujete agentúru, len strávte trochu času v danej krajine a nájdite svojich konkurentov.

Čomu by sa naopak potenciálni podnikatelia a firmy mali vyhnúť?

To ešte stále zisťujeme, ale už vieme, čo určite funguje. Spolupracujte s obchodnými partnermi, ktorí rozumejú vášmu cieľovému trhu.

Aký je podľa vás recept na úspešné podnikanie?

Stále vytvárajte nové nápady a vzdelávajte sa. Opustite svoju zónu komfortu a neustále sa rozvíjajte. Snažte sa urobiť trh zaujímavejším a držať krok s rýchlo napredujúcim svetom.

Aké služby podpory podnikania ste využili?

Zúčastnil som sa HEPA Export Academy a rôznych školení k analýzam zahraničných trhov a expanzii do zahraničia.

Odporučili by ste služby na podporu podnikania ostatným?

Áno, nemyslím si, že by mali podnikatelia vstúpiť na zahraničný trh bez predchádzajúcej prípravy. Tieto nové typy školení sú teraz k dispozícii každému.

Autor: Milan Šimák, komunikačný manažér SBA

Pridaj komentár